Idę do szkoły-będę „Pierwszakiem”

  1. Blok techniczny A4 z białymi kartkami
  2. Blok rysunkowy A4 z białymi kartkami
  3. Blok rysunkowy A4 z kolorowymi kartkami
  4. Papier kolorowy
  5. Zeszyt w 3 linie 16 kartkowy (może być z kolorową liniaturą)
  6. Zeszyt w kratkę 16 kartkowy
  7. Kredki
  8. Farby plakat we  , pędzel cienki i gruby
  9. Plastelina
  10. Klej
  11. Nożyczki
  12. Piórnik z wyposażeniem : linijka ( krótka), gumka, ołówek, długopisy
  13. Zeszyt lub notatnik do kontaktu z rodzicami
  14. Buty (sportowe) na zmianę + worek : buty na białej podeszwie
  15. Odświętny biało-granatowy (czarny) strój szkolny
  16. Strój do ćwiczeń ruchowych ( w chłodniejsze dni dres)

Rady dla rodziców uczniów klasy pierwszej

Współpraca ze szkołą:

  • Utrzymuj częsty kontakt z wychowawcą klasy
  • Słuchaj wskazówek  ze strony nauczyciela dotyczących pracy z dzieckiem w domu
  • Informuj wychowawcę o niepokojącym zachowaniu dziecka lub trudnościach w odrabianiu prac domowych
  • W sytuacji narastających niepowodzeń dziecka skorzystaj z porady wychowawcy, pedagoga szkolnego lub Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
  • Uczęszczaj na zebrania klasowe i dni otwarte
  • Podaj dokładne informacje dotyczące osób upoważnionych do odbioru dziecka ze szkoły
  • Rozmawiaj ze swoim dzieckiem na temat jego kolegów szkolnych
  • Pytaj czy jest lubiane przez rówieśników
  • Obserwuj zachowanie swojego dziecka, gdy idzie do szkoły i gdy z niej wraca
  • Porozmawiaj z nauczycielem na temat pozycji swojego dziecka w grupie
  • Obserwuj dziecko podczas zabaw z rówieśnikami
  • Pamiętaj, że nieakceptowanie dziecka w grupie może wywołać niechęć do szkoły, a także przyczynić się do nieprzystosowania społecznego

Nauka w szkole:

  • Gdy dziecko płacze, nie chce zostać w szkole, unikaj długich pożegnań, po wejściu do budynku i spotkaniu się z rówieśnikami i nauczycielem, łatwiej przystosuje się do nowej sytuacji
  • Podporządkuj się regułom ustalonym w szkole i klasie (np. jeśli dziecko ma być pozostawione przy wejściu do szkoły, to je tam zostaw; jeśli dziecko ma zostawiać podręczniki w ustalonym przez nauczyciela miejscu, to nie każ nosić ich w tornistrze. Później trudno będzie Ci wyjaśnić dziecku, że należy wykonać polecenie nauczyciela, gdyż sam pokazujesz możliwość łamania reguł.
  • Wpajaj dziecku, że nauka w szkole to jego obowiązek
  • Nie krytykuj nauczycieli w obecności dziecka, gdyż to spowoduje jego lekceważący stosunek do szkoły, nauczycieli

Nauka w domu:

  • Przygotuj miejsce do pracy Twojemu dziecku (biurko, odpowiednie oświetlenie itp.)
  • Stwórz dziecku dobrą atmosferę do nauki, pamiętaj że wtedy dziecko chętniej będzie się uczyć
  • Ustal wspólnie z dzieckiem rozkład dnia, godziny przeznaczone na naukę, zabawę i odpoczynek
  • Zaczynaj naukę z dzieckiem od przedmiotów, które ono lubi, a następnie, te które sprawiają dziecku trudność
  • Chwal za poczynione postępy, gdyż zwiększy to motywację dziecka do nauki
  • Wdrażaj dziecko do samodzielności (przygotowywanie przyborów, pakowanie tornistra)
  • Wymagaj od dziecka, aby dbało o książki, przybory i utrzymywało je w czystości
  • Cały czas ćwicz z dzieckiem samodzielność podczas takich czynności jak: wiązanie butów, ubieranie się, jedzenie, pakowanie śniadania, noszenie tornistraMiej kontrolę nad długością czasu spędzanego przed telewizorem, zabawą przy komputerze

Zadbaj o rozwój zainteresowań swojego dziecka

Pozycja dziecka w klasie szkolnej: