Uczniowie od tego roku szkolnego w ramach różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej mogą uczestniczyć w zajęciach : terapii ręki i arteterapii.
ARTETERAPIA
Zajęcia arteterapii przeznaczone są dla dzieci nieśmiałych, nadpobudliwych psychoruchowo oraz posiadających uzdolnienie artystyczne. Celem zajęć jest stymulowanie rozwoju osobowego jednostki w przestrzeni sztuki, zredukowanie lęku, negatywnych emocji, delikatne stymulowanie do działania oraz skierowanie uwagi na działanie, a nie nadmierne koncentrowanie się na odbiorze grupy.
Uczniowie podczas zajęć doświadczają siebie w obszarze sztuki, wyrażają emocje za pomocą kreacji artystycznej, rozpoznają uczucia, własne potrzeby, pragnienia, wyznaczają cele do realizacji . Współdziałają w grupie, a co za tym idzie, uczą się odpowiedzialności za efekt wspólnego działania oraz poczucia sprawstwa i kontroli nad powstającym dziełem. Podczas różnorodnych ćwiczeń integracyjnych wzrasta samoocena uczniów i wzmacnia się poczucie własnej wartości. Uczniowie za pomocą sztuk wizualnych, dramy, muzykoterapii, terapii tańcem i ruchem, bajkoterapii odkrywają siebie i otaczający ich świat.
[nggallery id=373]
TERAPIA RĘKI
Zajęcia terapii ręki kierowane są do uczniów, którzy:
– wykonują czynności manualne niedbale, szybko lub za wolno;
– mają problem z pisaniem( grafomotoryką), koncentracją uwagi, orientacją w przestrzeni, właściwym chwytem narzędzia pisarskiego;
– unikają dotykania przedmiotów, różnych faktur;
– niechętnie wycinają, malują, układają przedmioty;
– mają problemy z koordynacją obu rąk podczas wykonywania czynności manipulacyjnych itp.
Celem zajęć jest kształtowanie: aktywności ruchowej,prawidłowej postawy w czasie pracy oraz zachęcanie do rysowania, pisania, malowania, lepienia, nauki poprawnego trzymania narzędzia pisarskiego.
Uczniowie podczas zajęć usprawniają motorykę dużą i małą. Pracują nad koordynacją dłoni, precyzją ruchów dłoni i palców, wzmacniają koncentrację uwagi , doskonalą czynności manualne ( pisanie, wycinanie, przyklejanie elementów na płaszczyźnie itp.), poprawiają koordynacje wzrokowo-ruchową. Wykonują ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, czuciową, doskonalące funkcje stabilizacji i manipulacji rąk. Uczestniczą w zabawach wpływających na rozwój pisania w aspekcie motorycznym.
[nggallery id=374]