Przyjaciele Laboratoriów Przyszłości – Lab 1

#LaboratoriaPrzyszłosci

ZACZYNAMI !!!

Lab 1 – tak bedziemy oznaczać kolejne zajecia, czyli zajęcia „Przyjaciele Labolatoriów Przyszłości”  😉

8 marca rozpoczęlismy zajecia – „Przyjaciele Laboratoriów Przyszłości”.

Pierwszy dzien zajęć to dużo niewiadomoch dla uczniów i ciagłe pytania: „Co będziemy robić proszę Pani?” . Jednak po kilku słowach wprowadzenia na buziach dzieci zalśniły uśmiechy. Rozpoczęlismy zajęcia odszyfrowaniem definicji:

Czym jest programowanie i jakie ma znaczenie w obecnym świecie?

Programowanie to zapisanie poleceń dla komputera lub robota w sposób zrozumiały dla niego i w jego języku.

Teoria jest prosta, ale gdy dzieci w praktyce podzieliły sie na pary i miały zamienić się w programistę i robota, to już nie było to tak proste.

Kazda dwójka miała spisać na kartkę polecenia dla robota, aby on zrobił przysiad. Hmm… proste, ale robot nie zna naszych wszystkich słów, a tym bardziej skrótów myślowcych.

Słowa: „zrób przysiad” – nie działały na naszego robota. Uczniowie podjeli wiele prób, zanim zrozumieli w jaki sposób pracują maszymy i w jaki sposób wydawać im polecenia.

Ostatecznie grupy ułożyły listę poleceń do wykonania dla robota, niekóre grupy póbowały wprowadzić coś na podobieństwo pętli. Podjęły również próby ułożenia kolejnych poleceń wykonania innych ćwiczeń i czynności.

Mimo poczatkowego strachu, dzieci przełamały sie do prób i przestały zrażać sie porażkami. Cały czas powtarzałam im: „Nie myli sie ten, kto nic nie robi”.…złowa myśl nie moja, ale dobrze podziałała na uczestników zajęć. Pozytywne wspieranie młodych umysłów to podstawa w odkrywaniu swoich talentów i predyspozycji.

Marta Wilk

Fotorelacja

Wideorelacja