W piątek klasy VII a i VII b oraz sześcioro uczniów kl. VIII wraz z opiekunami p. R. Gołębiewską, p. A. Kania, p. E. Rostkowską i p. Ż. Jankowską udały się na wycieczkę do stolicy.
Warszawa powitała nas piękną pogodą. Najważniejszym i pierwszym celem naszego wyjazdu była wizyta w Sejmie. Po przejściu rejestracji i procedur bezpieczeństwa przeszliśmy podziemnym korytarzem do makiety współczesnego kompleksu budynków sejmowych. Pan przewodnik przedstawił nam poszczególne miejsca przeznaczone dla parlamentarzystów oraz powiedział wiele ciekawostek dotyczących codziennej pracy w Sejmie. Następnie udaliśmy się na galerię Sali Posiedzeń. W holu sejmowym mieliśmy okazje zobaczyć i usłyszeć historię pamiątkowych tablic, obejrzeć buławy marszałkowskie, spotkać znanych polityków, a także zrobić zdjęcie na sławnych sejmowych schodach. Bardzo podobało nam się miejsce na parlamentarnym korytarzu, gdzie dziennikarze czekają na polityków, aby przeprowadzać z nimi wywiady. Pan przewodnik przedstawił nam, w jaki sposób funkcjonuje współczesny Sejm, gdzie zasiadają parlamentarzyści z poszczególnych ugrupowań politycznych, które miejsca są przeznaczone dla marszałka, wicemarszałków, prezydenta, Rady Ministrów i przedstawicieli innych organów państwowych.
Następnym etapem naszej wycieczki była podróż do miejsca, gdzie całkowicie zostaliśmy pozbawieni światła. To wyjątkowa, interaktywna wycieczka do niewidzialnego świata, w który wprowadzili nas niewidomi przewodnicy. Odkrywaliśmy na nowo za pomocą zmysłu słuchu, węchu, dotyku, to, co doskonale znamy. Prawie godzina bycia niewidomym otworzyła nam oczy na pewne sprawy. Taka wystawa pozwoliła na zbliżenie dwóch światów: świata osób widzących i świata osób niewidomych. Pod opieką przewodników (niewidomych) doświadczyliśmy jak poruszać się w miejskim zgiełku, jak zapłacić za herbatę w barze, jak poruszać się po mieszkaniu w całkowitych ciemnościach i nie tylko.
Na koniec uczniowie mieli okazję przeżyć niezwykłą przygodę w jednym z warszawskich Escape Room’ów. Wycieczka ta okazała się nie tylko świetną zabawą, ale także doskonałą okazją do rozwijania logicznego myślenia, pracy w zespole oraz szybkiego podejmowania decyzji pod presją czasu. Grupa została podzielona na sześć zespołów, a każdy z nich miał przed sobą wyjątkowe wyzwanie. Uczniowie zmierzyli się z zagadkami w sześciu różnych tematycznych pokojach pełnych tajemnic i niespodzianek. Każde pomieszczenie wymagało nie tylko sprytu, ale także wzajemnego zaufania i współpracy, by rozwikłać skomplikowane łamigłówki i wydostać się przed upływem wyznaczonego czasu. W trakcie wyzwania emocje sięgały zenitu! Młodzi uczestnicy przeżywali chwile napięcia, ekscytacji, a także ogromnej satysfakcji, gdy udało się rozwiązać kolejne zadanie. Każdy zespół miał swój moment triumfu, wszyscy zgodnie przyznali, że takie wyzwania uczą ich nie tylko logicznego myślenia, ale także cierpliwości i współdziałania.
Żaneta Jankowska