Wycieczka do Wieliczki, Krakowa i Ojcowa

W dniach 15-17 maja uczniowie klasy VI c, VI d oraz VII b wraz z opiekunami wzięli udział w wycieczce szkolnej do Wieliczki, Krakowa i Ojcowa.

Swoją podróż rozpoczęliśmy około godziny 6:15. Sześć godzin później znaleźliśmy się w Wieliczce, gdzie wraz z przewodnikiem zaczęliśmy zwiedzanie Kopalni Soli. Podzieleni na dwie grupy zwiedziliśmy trasę turystyczną, pokonując około 800 schodów i blisko 3 km krętych korytarzy. W trakcie zwiedzania odwiedziliśmy, m.in.: Komorę Mikołaja Kopernika, Komorę Michałowice, Komorę Józefa Piłsudskiego oraz Kaplicę św. Kingi i zdobiące ją jedyne w swoim rodzaju solne dzieła sztuki. Podziwialiśmy urokliwe podziemne jeziora, oryginalne urządzenia i sprzęt oraz zachowane ślady prac górniczych. Podczas zwiedzania zobaczyliśmy wyrzeźbione z soli postacie sławnych osób, takich jak św. Jan Paweł II, marszałek Józef Piłsudski oraz Mikołaj Kopernik. Wśród licznych atrakcji znaleźliśmy jeszcze czas na tężnię solankową.

Wreszcie usatysfakcjonowani i pełni wrażeń powróciliśmy do hotelu w Krakowie, by wypocząć i zebrać siły na kolejny dzień czekających nas atrakcji. Kraków przywitał nas serdecznie mnogością zabytków, niezwykłym klimatem. Rynek Główny zaprezentował nam perłę renesansu polskiego – Sukiennice, w których mieszą się liczne kramy z różnorodnymi pamiątkami, dziełami rzemiosła artystycznego i biżuterią. Odwiedziliśmy kościół Mariacki, wewnątrz którego znajduje się XV- wieczny drewniany ołtarz wykonany przez słynnego rzeźbiarza Wita Stwosza. W Krakowie odnaleźliśmy także okazały pomnik Adama Mickiewicza. Udaliśmy się także na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie. Największe wrażenie wywarła na nas Kaplica Zygmuntowska oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobach pary prezydenckiej.

Środę zaczęliśmy od zwiedzania Jaskini Nietoperzowej. Wejście do jaskini znajdowało się za wrotami. Pan przewodnik opowiedział o pracy archeologów, pokazał formy krasowe: stalaktyty, stalagmity i stalagnaty, pozostałości po zwierzętach jaskiniowych. Aby uzmysłowić uczniom, że jaskinia powstała w wyniku działania wody na skały wapienne, zgasił światło. W tej idealnej ciemnicy słychać było krople spadającej wody. Ciekawym elementem były przelatujące i wiszące nietoperze. Następnie udaliśmy się autokarem do Ojcowskiego Parku Narodowego. Podczas wycieczki pieszej z przewodnikiem podziwialiśmy malowniczą Dolinę Prądnika. Mogliśmy tam zobaczyć ostańce skalne o charakterystycznych kształtach i nazwach. Cieszyliśmy oczy ruinami zamku w Ojcowie, pięknymi skałami, Bramą Krakowską oraz Źródełkiem Miłości, naszym oczom ukazała się także Maczuga Herkulesa w całej swej okazałości. Wycieczka zakończyła się pod zamkiem w Pieskowej Skale.

Z żalem żegnaliśmy się z piękną Małopolską. Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. Z nostalgią wspominamy przeżyte przez nas przygody w magicznym Krakowie i jego okolicach, do których zawsze pragnie się wracać. Kolejny raz przekonaliśmy się jak piękny i różnorodny jest nasz kraj!

Wycieczkę zorganizowały: p. Bogumiła Beczak, p. Iwona Pędzich, p. Żaneta Jankowska i p. Jolanta Piankowska-Skwarska.