Zwiedzamy Podhale…

W dniach 17-20 maja 2022 r. uczniowie klas VI a i VI c oraz cztery dziewczynki z klasy VII c wyjechali na czterodniową wycieczkę na południe Polski. Dla niektórych był to pierwszy wyjazd w góry.

Po długiej podróży zwiedziliśmy Kopalnię Soli z kaplicą św. Kingi w Wieliczce. To niesamowite miejsce wpisane na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO, wywarło na nas ogromne wrażenie. Późnym popołudniem zakwaterowaliśmy się w niewielkiej, ale bardzo malowniczej miejscowości Murzasichle. Każdego ranka, przy śniadaniu zachwycaliśmy się górskimi widokami.

Dzień drugi nie należał do łatwych. Już po godz. 9 rozpoczęliśmy długi spacer do Doliny Kościeliskiej. Piękne tatrzańskie widoki, płynące strumyki i słoneczna pogoda łagodziły trud kilkukilometrowej wycieczki. Wszystkim uczestnikom udało się dotrzeć do schroniska. Brawo MY!

Wieczorem po obiedzie wzięliśmy udział w spotkaniu z kulturą tatrzańską. Prelekcja prowadzona przez Adama Gąsienicę odbyła się w tradycyjnej góralskiej chałupie, której wystrój stanowiły autentyczne zbiory sztuki podhalańskiej. Ciekawe opowieści o pierwszych osadnikach, zwyczajach pasterskich, legendach zbójnickich, muzyce i stroju przeplatane były prezentacją instrumentów oraz góralskim humorem.

Trzeciego dnia przeszliśmy szlakiem turystycznym Doliną Strążyską do wodospadu Siklawica. Nasze piękne góry zachwyciły nas na każdym kroku. Widok na Giewont zachęcił do planowania kolejnych wspólnych wyjazdów. Tego dnia mieliśmy również okazję wjechać i zjechać kolejką linową na Gubałówkę. Towarzyszył nam strach i duże emocje, ale wszyscy daliśmy radę. Grupa spisała się rewelacyjnie.

Po południu mogliśmy zrobić zakupy na Krupówkach. Najczęściej wybieraliśmy magnesy, oscypki i kubki. Jednak to nie był koniec atrakcji. Po obiadokolacji przyszedł czas na 2,5-godzinny pobyt na basenach termalnych w Białce Tatrzańskiej. Tego nam był trzeba! Woda, zjeżdżalnia i inne atrakcje były wspaniałym dopełnieniem naszej wycieczki.

Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Kraków z przewodnikiem. Mocno zmęczeni staraliśmy się zapamiętać ciekawostki o Katedrze na Wawelu. Wszyscy dotknęliśmy Dzwonu Zygmunta, tak na szczęście. Rynek z sukiennicami był ostatnim punktem naszego wyjazdu. Niestety trzeba było wracać do domu.

Nasz wspólny wyjazd zorganizowały: p. Marzena Daniszewska i p. Katarzyna Kozłowska. Opiekę nad nami sprawowali również: p. Żaneta Jankowska i p. Tomasz Kwiatkowski.