Konferencja-„INNOWACYJNA SZKOŁA NAPRZECIW WYZWANIOM WSPÓŁCZESNOŚCI”

KARTA ZGŁOSZENIA NA KONFERENCJĘ

„INNOWACYJNA SZKOŁA NAPRZECIW WYZWANIOM WSPÓŁCZESNOŚCI”

Ostrołęka 16 – 18 września 2016r.

 

Dane uczestnika

Imię  
Nazwisko  
Stanowisko  
Stopień/tytuł naukowy  
Dane do kontaktu Telefon
e-mail

  Nazwa grupy

regionalnej (dotyczy wyłącznie członków Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta)

 

 

Dane pracodawcy

Nazwa zakładu pracy  
Adres zakładu pracy  
NIP zakładu pracy (dotyczy osób chcących otrzymać fakturę)  

 

Informacje dodatkowe

Zgłaszam chęć noclegu    15-16 IX     16-17 IX      17-18 IX

(proszę zaznaczyć)

 

 

 

Zgłoszenia przesyłamy wyłącznie drogą  e-mail na adres: konferencjaostroleka@gmail.com

 

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb organizacji  Międzynarodowej Konferencji Naukowej „INNOWACYJNA SZKOŁA NAPRZECIW WYZWANIOM WSPÓŁCZESNOŚCI” Ostrołęka 16 – 18 września 2016r.

zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku.

 

 

 

 

   orzeł ostroleckie tow uni znak znak2

 

Prezydent Miasta Ostrołęki

oraz

Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta

 

zapraszają

na międzynarodową konferencję naukową

organizowaną we współpracy z

  • Instytutem Spraw Publicznych – Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie;
  • Instytutem Ekonomiczno-Społecznym , UR im. Hugona Kołłątaja w Krakowie;
  • Ostrołęckim Towarzystwem  Naukowym  im. Adama Chętnika w Ostrołęce;
  • Fundacją „Rodzice Szkole”

na temat

INNOWACYJNA SZKOŁA NAPRZECIW WYZWANIOM WSPÓŁCZESNOŚCI

 

16 – 18 września 2016r.  Ostrołęka

 

CEL KONFERENCJI

Planowana konferencja ma na celu rozpropagowanie idei nowoczesnej edukacji  poprzez wymianę doświadczeń pomiędzy jej uczestnikami w zakresie stosowania innowacyjnych metod w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz nieszablonowego zarządzania oświatą.

Efektem działań będzie upowszechnienie nauki wśród uczestników przedsięwzięcia i ich wykorzystanie w codziennej praktyce zawodowej.

KOMITET NAUKOWY

Przewodniczący:

dr inż. Mirosław Rosak – Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe, Dyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Ostrołęki

 

  • prof. dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz – Instytut Spraw Publicznych – Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • dr Elżbieta Łojko – prof. WSAP – Rektor Wyższej Szkoły Administracji Publicznej

w Ostrołęce

  • dr hab. Janusz Gołota prof. nadzw. – Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • dr Lidia Luty – Katedra Statystyki i Ekonometrii, UR im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • dr Artur Jacek Kożuch – Instytut Ekonomiczno-Społeczny, UR im. Hugona Kołłątaja  w Krakowie
  • dr Janusz Sasak – Instytut Spraw Publicznych, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • dr Marzena Żylińska –metodyk, neurodydaktyk, współtwórca Fundacji Budząca się Szkoła
  • mgr Janusz Kotowski – Prezydent Miasta Ostrołęki
  • mgr Dorota Kupis – Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce
  • mgr Bożena Ruszkiewicz – Przewodnicząca Grupy Regionalnej w Ostrołęce PSAPCF
  • mgr Agata Sosińska – Wydział Promocji Miasta, Kultury i Sportu UM w Ostrołęce
  • mgr Wojciech Starzyński – Fundacja „Rodzice Szkole”
  • dr Jarosław Mioduszewski – Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie

 

KOMITET ORGANIZACYJNY

  • dr Mirosław Rosak – dyrektor Wydziału Oświaty Miasta Ostrołęki
  • mgr Monika Biesiarska – Wydział Oświaty Miasta Ostrołęki
  • mgr Olga Grec – Wydział Oświaty Miasta Ostrołęki
  • mgr Alina Jabłonowska – dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Stanisława Jachowicza w Ostrołęce mgr Joanna Kleczkowska -wicedyrektor Szkoły Podstawowej Nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce
  • mgr Ewa Krawczyk – Wydział Oświaty Miasta Ostrołęki
  • mgr Dorota Kupis – dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce
    •   mgr Maria Rochowicz – dyrektor Wydziału Promocji Miasta, Kultury i Sportu Miasta Ostrołęki
    • mgr Bożena Ruszkiewicz – nauczyciel Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Stanisława Jachowicza w Ostrołęce
    • mgr Agata Sosińska  – kierownik Referatu Kultury, Sportu i Turystyki Miasta Ostrołęki
    • mgr Ewelina Szwed – Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe im. Adama Chętnika  w Ostrołęce

SEKRETARIAT KONFERENCJI

 

Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce

ul.  Sienkiewicza 15

07-410 Ostrołęka

tel. +48 29 764 59 11, +48500 015 008

e-mail: konferencjaostroleka@gmail.com

KALENDARIUM

  • od 01.05.2016r. do 30.06.2016r. – termin nadsyłania zgłoszeń
  • od 30.06.2016r. do 15.08.2016r. – termin dokonania wpłaty za udział w konferencji
  • do 30.08.2016r. – termin nadsyłania materiałów do publikacji zgodnie z wytycznymi włączonymi do niniejszej publikacji

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

 

  1. 1.    Miejsce i data konferencji

Wyższa Szkoła Administracji Publicznej, 07-410 Ostrołęka, ul. Korczaka 73

16 – 18 września 2016r.

  1. 2.    Język konferencji

Język polski i język angielski – organizatorzy zapewniają tłumaczenie symultaniczne.

  1. 3.        Opłata konferencyjna
  • 350 PLN – pełna opłata konferencyjna – obejmuje: udział w konferencji, noclegi, wyżywienie, serwis kawowy, udział w imprezach towarzyszących;
  • 250 PLN – opłata konferencyjna bez noclegów;
  • koszty podróży pokrywają uczestnicy;
  • opłatę należy wnieść do dnia 15 08.2016r. z dopiskiem „Konferencja – Innowacyjna szkoła” na następujące konto bankowe:

Bank PKO BP/Ostrołęka 80 1020 3802 0000 1702 0007 5259;

  • organizatorzy nie przewidują możliwości wnoszenia opłaty konferencyjnej gotówką w dniu konferencji;
  • koszty podróży pokrywają uczestnicy.

 

 

  1. 4.      Informacje dodatkowe
  • uczestnicy otrzymują bezpłatne materiały konferencyjne;
  • w przypadku zainteresowania przewiduje się wydanie monografii, obejmującej zbiór referatów, związanych tematycznie z obszarem konferencji;
  • organizatorzy zapewniają bezpłatny transport na terenie Ostrołęki.

 

WYKŁADOWCY

 

  • prof. dr hab. Walentyna Benera – Krzemieniecka Akademia Humanistyczno-Pedagogiczna
  • prof. dr Afanasij Łomakowycz – Krzemieniecka Akademia Humanistyczno-Pedagogiczna
  • prof. dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz – Instytut Spraw Publicznych – Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • prof. dr Wołodymyr Mazurok – Krzemieniecka Akademia Humanistyczno-Pedagogiczna;
  • prof. Eero Ropo – Uniwersytet w Tampere w Finlandii
  • dr Lidia Luty – Katedra Statystyki i Ekonometrii, UR im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • dr Jacek Kożuch – Instytut Ekonomiczno-Społeczny, UR im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • dr Janusz Sasak – Instytut Spraw Publicznych – Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • mgr Regina Chorn – członek Zespołu Koordynacyjnego – Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta, autorka książek i wielu artykułów
  • mgr Marzena Kędra – Profesor Oświaty, Nauczyciel Roku 2012, Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito w Poznaniu, członek Zespołu Koordynacyjnego PSAPCF
  • mgr Wiesław Komasa – aktor wykładowca Akademii Teatralnej w Krakowie
  • mgr Kazimiera Piwko – przewodnicząca Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta
  • mgr Joanna Ryduchowska-Wrzałek – przewodnicząca grupy regionalnej w Gdańsku, nauczyciel Szkoły Podstawowej w Rumii, aktorka, członek Krajowego Zespołu Koordynacyjnego PSAPCF
  • mgr Kati Nordman, mgr Taru Taina Nora – nauczyciele Szkoły Freinetowskiej w Rauma – Finlandia
  • mgr Wojciech Starzyński – Fundacja „Rodzice Szkole”

 

RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI

Dzień I – piątek

9.00 – 10.00 – rejestracja uczestników konferencji

10.00 – 10.15 – uroczyste otwarcie konferencji

10.15 – 11.00 – Panel I Uwarunkowania funkcjonowania i wyzwania współczesnej oświaty (3 referaty)

11.00 – 11.15 – dyskusja

11.15 – 11.45 – przerwa kawowa

11.45 – 12.30 – Panel II Innowacyjność w oświacie na przykładzie pedagogiki  C. Freineta (3 referaty)

12.30 – 12.45 – dyskusja

12.45 – 14.00 – przerwa obiadowa

14.00 – 14.45 – Panel III Pedagogika C. Freineta w praktyce jako innowacja (3 referaty)

14.45 – 15.00 – dyskusja i podsumowanie pierwszego dnia konferencji;

15.00 – 17.00 – zajęcia warsztatowe w Muzeum Kultury Kurpiowskiej;

18.00 – spotkanie uczestników konferencji mające na celu kultywowanie tradycji regionalnych;

20.00 – Teatr ruchu jako forma przekazu edukacyjnego – spektakl w ramach „InQbatora” pt. „NESTING” w wykonaniu Krakowskiego Teatru Tańca.

Konferencja będzie powiązana tematycznie z wydarzeniem kulturalnym odbywającym się

corocznie w Ostrołęce, którym jest Festiwal Teatralny „InQbator”. Wpisuje się on  w innowacyjność działań edukacyjnych. Uczestnicy konferencji będą mieli okazję zapoznać się  z alternatywną formą teatru ruchu, a poprzez czynny udział w spektaklach i warsztatach przenieść doświadczenia na grunt swoich działań edukacyjnych.

Dzień II – sobota

8.00 – 9.00 – śniadanie

9.00 – 10.30 – pierwsza seria warsztatów:

Warsztat nr 1 – „Regionalizm a współczesna szkoła” (w Muzeum Kultury Kurpiowskiej) – prowadząca mgr Agnieszka Kowalewska;

Warsztat nr 2 – „Organizacja życia w szkole na przykładzie szwajcarskich szkół freinetowskich prowadzonych przez Heidi Boshard i Petera Steigera” – prowadząca mgr Regina Chorn oraz mgr Maria Kościuszko;

Warsztat nr 3 – „Dlaczego szkoły potrzebują autonomii?” – warsztaty uzasadniające stosowanie różnych metod w zarządzaniu oświatą – prowadząca prof. oświaty mgr Marzena Kędra;

10.30 – 11.00 – przerwa kawowa

11.00 – 12.30 – druga seria warsztatów:

Warsztat nr 4 – „Poprzez teatr poznajemy małą ojczyznę” – zastosowanie podań ludowych  i swobodnych propozycji do tworzenia scenariuszy teatralnych – prowadząca mgr Anna Ochenkowska;

Warsztat nr 5 – „Innowacja w praktyce szkolnej” – praca nauczyciela z wykorzystaniem własnego programu autorskiego – prowadząca mgr Bożena Ruszkiewicz;

Warsztat nr 6 – „Nowe postrzeganie Melpomeny” – warsztaty teatralne – prowadząca  mgr Bogusława Hawron;

12.30 – 12.45 – przerwa kawowa

12.45 – 14.15 – trzecia seria warsztatów:

Warsztat 7 – „Innowacyjne prowadzenie zajęć w oparciu o swobodny tekst” – wykorzystanie swobodnego tekstu w różnych dziedzinach edukacyjnych – prowadzący  mgr Joanna Ryduchowska-Wrzałek, mgr Joanna Kościołowska;

Warsztat nr 8 – „Teatr jako forma innowacyjnego przekazu w edukacji” – warsztaty dotyczące tworzenia teatru w szkole – prowadzący mgr Wiesław Komasa, aktor, wykładowca Akademii Teatralnej w Krakowie.

14.15 – 15.00 – obiad

15.00 – 17.00 – ewaluacja warsztatów – wnioski i refleksje

15.00 – 19.00 – wybory w Polskim Stowarzyszeniu Animatorów Pedagogiki C. Freineta (dotyczy członków stowarzyszenia)

20.00 – Wieczór z teatrem w ramach „ InQbatora”

Dzień III – niedziela

9.00 – 10.00 – śniadanie

10.00 – 11.00 – Panel IV – Innowacyjna szkoła – wyzwania i zagrożenia sprawnego zarządzania (3 referaty)

11.00 – 11.30 – przerwa kawowa

11.30 – 12.30 – dyskusja i podsumowanie konferencji

12.30- 13.30 – obiad

13.30 – zakończenie konferencji

Zalecenia dotyczące przygotowania materiałów do publikacji na konferencję:

„INNOWACYJNA SZKOŁA NAPRZECIW WYZWANIOM WSPÓŁCZESNOŚCI”

Ostrołęka 16 – 18 września 2016r.

  1. Organizatorzy przewidują wydanie książki w formie dwujęzycznej, recenzowanej monografii. Materiały przesłane do Sekretariatu Konferencji będą kwalifikowane przez Komitet Naukowy  i oceniane przez recenzentów.
  2. Artykuły powinny być przygotowane w formie wydruku komputerowego oraz elektronicznej, w wybranym języku konferencji. W celu usprawnienia procesu wydawniczego prosimy o rygorystyczne przestrzeganie poniższych zasad:

–        objętość referatu nie powinna  przekraczać 10 stron formatu A4,

–        edytor tekstu umożliwiający zapis plików w formacie doc.,

–        imię i nazwisko autora/ów – czcionka 12 pkt,

–        nazwa instytucji/uczelni – czcionka 12 pkt,

–        tytuł referatu – czcionka 14 pkt (bold); podtytuły – czcionka 12 pkt (bold),

–        do publikacji należy dołączyć słowa kluczowe (3-5) oraz streszczenie nieprzekraczające 15 wierszy, napisane w języku konferencji – czcionka 11 pkt,

–        tekst zasadniczy referatu pisany czcionką Times New Roman CE – 12 pkt,

–        odstęp między wierszami – 1,5,

–        jeżeli referat zawiera tabele (najlepiej wykonane w edytorze Word albo Excel) lub rysunki (preferowany format CorelDraw, Excel, Word), należy dołączyć pliki źródłowe,

–        tabele i rysunki powinny być: zaopatrzone w kolejne numery, tytuły i źródło,

–        przy pisaniu wzorów należy korzystać wyłącznie z edytora równań dla MS WORD,

–        preferowane formaty zdjęć: TIFF, JPG (o rozdzielczości minimum 300 dpi),

–        układ treści referatu powinien odpowiadać  schematowi: wprowadzenie i cel, stosowane materiały i metody, omówienie wyników, wnioski, wykaz piśmiennictwa.

  1. Literatura zamieszczona w tekście powinna zawierać nazwisko autora i rok wydania np. (Kowalski 2001).  Grupy prac jednego autora należy szeregować chronologicznie – od najstarszych do najnowszych. Źródła internetowe oraz akty prawne należy podawać jako przypis dolny. Odsyłaczami przypisów dolnych powinny być cyfry arabskie złożone w indeksie górnym, np. (2).
    1. W wykazie piśmiennictwa należy podać kolejno: nazwisko autora/ów i pierwszą literę imienia, rok wydania, tytuł pracy (czcionka italic), wydawnictwo oraz miejsce wydania. Przykłady:

–        wydawnictwa książkowe: Rybicki P. 2001. Zarządzanie innowacjami. PWN, Warszawa-Łódź,

–        prace zbiorowe: Bednarek T. (red.) 2001. Dowód osmologiczny. Aspekty kryminalistyczne i procesowe. Wydawnictwo CLK KGP Warszawa.

–        czasopisma: Rosak M., Pękała  M. 2007. Obszary niepewności w  procesie wizualizacji śladów linii papilarnych w ujęciu statystycznym. Wydawnictwo CLK KGP Warszawa, Problemy Kryminalistyki nr 258,

–        strony internetowe: www.clkkgp.pl. 1.10.2006 r.

–        akty prawne: Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o zmianie ustawy o szkolnictwie wyższym oraz ustawy o wyższych szkołach zawodowych. Dz.U. z 2002 r. Nr 150, poz. 1239.

Referaty niezgodne z tematyką konferencji nie będą przyjęte do druku.