Podsumowanie projektu „Podróż do Ortolandii”

Od kilku miesięcy uczniowie kl. V c i VIa realizowali projekt pt. „Podróż do Ortolandii”. Co tydzień spotykali się na zajęciach dodatkowych, podczas których zwiedzali niezwykłą krainę ortografii. Stworzyli makiety baśniowego świata, które można podziwiać na korytarzu szkolnym. Spotkali się ze sztuczną inteligencją. Przygotowali również przedstawienie o Ortolandii. Sami wykonali dekoracje oraz przygotowali kostiumy, plakaty i zaproszenia.

7 czerwca zaprezentowali efekty swojej pracy przed młodszymi koleżankami i kolegami. Przedstawili historię o dzielnym szewczyku, który musiał napisać bardzo trudne dyktando, aby zdobyć rękę pięknej królewny. Zaśpiewali również piosenki na temat zasad ortograficznych. Przed publicznością wystąpili także uczniowie klasy IV d. Rapując, przypomnieli publiczności, kiedy pisze się „u” i „ó”.

Przedstawienie wszystkim się podobało. Młodzi artyści zostali nagrodzeni gromkimi brawami.

Szkoda, że podróż do Ortolandii dobiegła już końca.

Projekt był realizowany w ramach konkursu Innowacyjna nauka – nowoczesne technologie w służbie edukacji, zorganizowanego przez Urząd Miasta Ostrołęka.

Autor projektu: Renat Deptuła