Wycieczka nad Morze Bałtyckie klasy IV d i VI b

Dzień 1

Wyjechaliśmy o godzinie 5. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Szymbarku. W skansenie widzieliśmy wpisaną do Księgi Rekordów Guinessa najdłuższą deskę świata mierzącą 46,53 metra oraz największy koncertujący fortepian świata. Instrument mierzy 6.04m długości, 2.52m szerokości, 1.87m  wysokości i waży 1.8 ton. Mieliśmy okazję chodzić po suficie w Domu do Góry Nogami. Niektórych ten spacer przyprawił o dosłowny zawrót głowy. Ponadto pani przewodnik zapoznała nas z kulturą i zwyczajami kaszubskimi. Uczyliśmy się alfabetu, nazywanego kaszubskimi nutami.

Z Szymbarku udaliśmy się do Gdańska. Z panią przewodnik spacerowaliśmy uliczkami Starego Miasta. Dzięki jej ciekawym historiom mogliśmy poczuć klimat średniowiecznego Gdańska.

Dzień zakończyliśmy spacerem nad morzem. Dopisało nam szczęście i mogliśmy podziwiać przepiękny zachód słońca.

Dzień 2

Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Łeby do Słowińskiego Parku Narodowego. Na miejscu czekał na nas przewodnik. W czasie pięciogodzinnego spaceru w bardzo ciekawy sposób opowiadał nam o florze i faunie tego regionu.

Dowiedzieliśmy się jak ważną rolę dla lasów pełnią dzięcioły, w jaki sposób sarny chronią swoje potomstwo przed licznymi drapieżnikami i w jaki sposób te z kolei polują na swoje ofiary.

Spacerując brzegiem morza przewodnik opowiadał nam ciekawostki dotyczące bursztynów. Teraz już wiemy kiedy jest najlepszy okres na poszukiwania i jak je rozpoznać.

Głównym celem naszej wędrówki były ruchome wydmy. Rocznie przemieszczają się nawet 20 metrów w kierunku Łeby. To oznacza, że do granic miasta „dotrą” za około 425 lat.

Ze Słowińskiego Parku udaliśmy się do pobliskiego parku rozrywki z olbrzymim labiryntem z żywopłotu. W czasie poszukiwania prawidłowej drogi musieliśmy zdobywać bazy, szukać ukrytych artefaktów i odpowiadać na pytania dotyczące książek o Harrym Potterze.

Dzień 3

Ostatniego dnia naszej wycieczki pojechaliśmy do Centrum Nauki Experyment w Gdyni. Każdy z nas mógł tam wykonać wiele ciekawych doświadczeń. Sprawdzaliśmy jak głośno jesteśmy w stanie krzyknąć, czy trudno jest poruszać się w mieście na wózku inwalidzkim. Odważni kładli się na łożu fakira i korzystali z symulatora trzęsienia ziemi.

Z Gdyni wyruszyliśmy do Ostrołęki. Na miejscu powitali nas stęsknieni rodzice. Od razu zaczęliśmy opowiadać im o naszych wrażeniach.

P.S. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku pojedziemy na równie ciekawą wycieczkę.

Image00001 Image00002 Image00003 Image00004 Image00005 Image00006 Image00007 Image00008 Image00009 Image00010 Image00011 Image00012 Image00013 Image00014 Image00015 Image00016 Image00017 Image00018 Image00019 Image00020 Image00021 Image00022 Image00023 Image00024