Druskienniki- Wilno – Troki

Image00002

28 maja 2018r. uczniowie klas: 6d, 7c, 6a oraz dwie Zosie z klasy 5a wyruszyli na długo oczekiwaną wycieczkę na Litwę. Nad bezpieczeństwem uczniów czuwali opiekunowie: Katarzyna Kozłowska, Dorota Mrowińska, Wojciech Michalski i Krzysztof Olszewski.

Pierwszym punktem wycieczki był Aquapark w mieście Druskienniki. Korzystając z licznych atrakcji spędziliśmy tutaj 3 godziny. Ekstremalne zjeżdżalnie, wartka rzeka, morskie fale czy kaskady… wodnemu szaleństwu nie było dość. Naładowani pozytywną energią, ruszyliśmy w dalszą drogę. Zakwaterowaliśmy się na obrzeżach Wilna.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Wilno. Jeden spacer to za mało, żeby poznać wszystkie ciekawe miejsca stolicy Litwy, niemniej jednak udało nam się zobaczyć wiele pięknych zakątków miasta. Naszą przygodę zaczęliśmy od krótkiego spaceru na Górę Krzyży, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Piękne kościoły, jak św. Piotra i Pawła, kościół św. Anny czy Katedra Wileńska wywarły na nas duże wrażenie. Ważnym punktem wycieczki było odwiedzenie Muzeum Adama Mickiewicza, mieszczącego się w domu, w którym mieszkał wielki polski poeta romantyk. Spacerując ulicą Zamkową, naszą uwagę przykuły przepiękne kamienice. Tutaj kupiliśmy pamiątki dla bliskich. Ostatnim przystankiem na Starym Mieście była Ostra Brama, jeden z najważniejszych symboli i zabytków Wilna. W kaplicy ostrobramskiej znajduje się skarb mieszkańców miasta i całego świata katolickiego- słynący cudami obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej. Na koniec dnia wjechaliśmy również na wieżę telewizyjną, która jest najwyższym wolno stojącym budynkiem w kraju. W czasie dobrej pogody, czyli podczas naszej wycieczki, widoczność sięga nawet 50 kilometrów.

Trzeciego dnia zwiedziliśmy Zamek w Trokach, który wybudowany został na wyspie. Niezwykle malownicze położenie zamku wywarło na nas duże wrażenie. Nasza pani przewodnik-Litwinka z pochodzenia, przez dwa dni próbowała nas zachwycić bogactwem historii i kultury swojego kraju. Żałowaliśmy, że ta wycieczka trwała tylko trzy dni. Już dziś czekamy na kolejny wspólny wyjazd.